انتخاب تقویم پروژه در نرم افزار MSP

همانطور که در مقاله های گذشته با عنوان : شروع یک پروژه جدید ….  اشاره کردیم .

زمان یکی از ارکان مهم در هر پروژه ست . از این رو انتخاب تقویم پروژه حائز اهمیت است چون از تقویم ها ( Calendar ) میتوان در تنظیم نمودن فعالیتها و منابع و …. (که در آینده به آن میپردازیم ) استفاده نمود .

تصور کنید در شعلی استخدام شده اید !!! و کارفرمای شما میگوید :که شما از شنبه تا جهارشنبه ( تمام وقت ) و روزهای پنجشنبه بصورت نیمه وقت و تعطیلات رسمی هم تغطیل میباشد همه ما که در ایران زندگی میکنیم منبعد میدانیم که این براساس تقویم رسمی ( تقویم شمسی )  کشوران است . MSP نیز دقیقا تابع یکسری تقویم مرجع میباشد .

البته با این استثناء که ،  هر تقویم را میتوانیم ویرایش کنیم

در حالت کلی نرم افزار MSP  از 3 تقویم پشتیبانی میکند :

1) تقویم Standard :  این تقویم براساس تقویم میلادی زمانبندی شده است که در این تقویم  دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 17 عصر با یک ساعت استراحت در روز در نظر گرفته شده است و شنبه و یکشنبه بعنوان روز تعطیل و غیرکاری

2) تقویم 24 Hours : این تقویم  24 ساعته که بصورت کار بی وقفه یا Non Stop میباشد به این معنا که بدون هیچگونه وقفه زمانی در چرخه پروژه ، کار و فعالیت پروژه درجریان است .

3) تقویم Night Shift :  در این تقویم بصورت شیفته کاری شبانه ( بر اساس روزهای کاری تقویم میلادی ) یعنی از دوشنبه شب ساعت 23:00 تا صبح شنبه ساعت 08:00 با یک ساعت استراحت در نظر گرفته میشود .

لازم به توضیح است که شما تنها میتوانید یکی از این تقویم رو در پروژه استفاده کنید که مرسوم ترین این تقویم ها  در پروژه استفاده از تقویم Standard  میباشد.

حالا بریم شروع کنیم 

برای انتخاب تقویم از سربرگ Project  وارد پنجره  Change Working Time و در قسمت Calendar تقویم مورد نظر خود را انتخاب میکنیم .

البته در مقالات آتی نحوه ویرایش تقویم استاندارد از میلادی به شمسی  را بطوریکه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 08:00 تا 17:00 با یک ساعت استراحت و پنجشنبه از ساعت 08:00 الی 12:00 و جمعه ها بصورت تعطیل باشد را خدمتتون آموزش خواهیم داد .

دیدگاهتان را بنویسید